אלו ארבע עצות קלות למניעת מחלות לב ולאכילה בריאה.

אוכל בריא

מה זה אוכל בריא? במילים פשוטות, מזונות אלה ”טובים” עבורך ביותר מדרך אחת. אכילה בריאה משמעה אכילת מזון אורגני ולא מעובד ככל האפשר. תזונה בריאה עוזרת לשמור או אפילו לשפר את הבריאות הכללית. תזונה בריאה מספקת לגוף את החומרים המזינים הדרושים: נוזלים, מיקרונוטרונים ואנרגיית מזון מספקת.

למילה אכילה בריאה יש מגוון רחב למדי של דברים שיכולים להיות שונים לאנשים שונים. עם זאת, בדרך כלל, אכילה בריאה מתייחסת לאכילה מאוזנת היטב ללא קלוריות, שומן, מלח, כולסטרול, חומרים משמרים ותוספים אחרים לשוד מזינים. מעבר לקלוריות עלול להוביל לעלייה במשקל ולאובדן ערך תזונתי. קלוריות מופרזות עלולות להוביל לעלייה במשקל ובסופו של דבר לסכן את בריאותך.

מזון בריא יכול לא רק לשפר את בריאותך, אלא גם לחסוך לך כסף. מזון בריא יכול לעזור לך לרדת במשקל. זאת משום שהגוף שלך יכול לשרוף קלוריות ביעילות רבה יותר על ידי אכילת פירות וירקות טריים ולא מעובדים. כאשר אתה שורף את הקלוריות במהירות, הגוף שלך ישתמש באנרגיה בצורה יעילה יותר – מה שאומר שתרד במשקל. בנוסף, ויטמינים ומינרלים המצויים במזונות בריאים מספקים לגופכם יותר מהם, מה שאומר שתקבלו יותר מהחומרים המזינים המועילים שיכולים לעזור לכם להילחם במחלות ולהישאר בריאים יותר.

אי ־ כשירות תזונתית עלולה להיגרם מבחירות לא ־ בריאות. שומן רווי, שנמצא לעתים קרובות בג 'אנק פוד כמו צ' יפס ועוגיות, הוא דוגמה אחת. אף ־ על ־ פי שהשומן הרווי עשוי להיות בריא, מחקרים מראים כי אכילת כמויות גדולות ממנו עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מרכיבים לא ־ בריאים אחרים שיש להימנע מהם כוללים שומן טראנס (המצוי במרגרינה וחמאה) ונתרן (בכל צורה שהיא, בין אם נתרן כלורי או מלח).

ישנן דרכים רבות אחרות לוודא שמשפחתך נהנית מארוחות בריאות. הכן אוכל בריא לילדים שלך בבית. כך תוכלו להימנע מלרוץ למכולת בזמן החטיפים, או לצבוט חלק מהארוחות שלהם כשהם בבית הספר. אפשר למצוא חטיפים בריאים וארוחות לילדים, מיוגורט ופירות ועד בייגלה או כריכים.

לדוגמה, ישנם פירות, כמו אוכמניות, המצויים בנוגדי חמצון וניתן לאכול אותם כמזון בריא לאחר הארוחה. בייגלה וענבים הם חטיפים גדולים שהם גבוהים בנוגדי חמצון. ירקות, במיוחד ירקות טריים, הם חטיפים נהדרים. ומכיוון שרוב הילדים אוכלים הרבה פירות כל יום, אכילת ירקות היא אפילו קלה יותר.

פסטה עם דגנים שלמים ולחם לבן עדיפים על פסטות עם דגנים שלמים ולחם מלא. אורז חום בריא יותר מאורז לבן. בחר חיטה מלאה או דגנים שלמים במקום לחם לבן מעודן ודגני בוקר. אתה צריך גם להיפטר מכל חטיפים לא בריאים כמו ג 'אנק פוד, מזון מעובד, מזון מטוגן, או מזון עשיר בסוכר.

אולי לא תוכל לשנות הרבה מהדברים שאתה אוכל כל היום. אתה יכול להפחית חטיפים על ידי בחירת חטיפים בריאים. בחירות בריאות לילדיך הן גם בחירות טובות עבורך. אם אתם מצייתים לחוקים וכוללים הרבה פירות טריים, ירקות, חלבון רזה ומוצרי חלב בארוחות הילדים שלכם,

אולי אתה סבור שאתה זקוק ליותר ויטמינים מאחרים אם אתה ספורטאי או מתעמל תדיר. למעשה, הסוד לאכילה בריאה הוא אפילו לא לאכול יותר קלוריות; זה על כך שיש מספיק ויטמינים כדי לגרום להם לתפקד כרגיל. משקאות ספורט, מולטי ־ ויטמינים ותוספי ויטמינים מעולים כדי להגביר את צריכת הוויטמינים היומית שלך, אך עליך לאכול מאכלים אמיתיים המכילים את הוויטמינים הדרושים לך כדי להישאר בריא. אם אתה נחשף כל הזמן לחומרים רעילים, אפילו לתזונה בריאה, זה לא יספיק כדי לשמור על המערכת החיסונית שלך חזקה.

https://www.youtube.com/watch?v=Gmh_xMMJ2Pw

לדוגמא, לחם דגנים שלמים עדיף לכם על לחם לבן מעובד כי הוא מכיל יותר גרגרים שלמים, שהם טובים לגוף שלכם. ירקות הם מקור טוב יותר לירקות ברוב המובנים משום שהם מכילים יותר חומרים מזינים (במיוחד ויטמינים C ו-E) בהשוואה לגרגרים שלמים אחרים; והם גם קלים יותר לעיכול. אם ברצונך להגדיל את צריכת הירקות בארוחותיך, נסה לבשל אותם בשלמותם, משום שפחות סביר שהם ייפגעו מחום מופרז.

אכילה בריאה יכולה לעזור לך לחלות במחלת לב ולהפחית את הסיכון שלך לחלות בסרטן. מזונות מעובדים, במיוחד אלה בעלי תכולת סוכר גבוהה, עלולים להוביל למחלות שונות כמו סוכרת, מחלות לב וסרטן. הסיבה לכך היא שתכולת הסוכר הגבוהה מדכאת את החומרים המזינים במזון בריא אחר. אכילת פירות וירקות נוספים מסייעת לך לקבל את כל החומרים המזינים הדרושים לך כדי לשמור על בריאותך ולמנוע מחלות.