תוספי התזונה המומלצים ביותר

תוספי תזונה

את תוספי המזון המומלצים, בכל הנוגע לתזונה בריאה, יש לבחון בקפידה. חומרים מזינים אלה מצויים במזון רב, אך לא בכמויות מספיקות או גבוהות. הם מצויים בעיקר בדגים, בכמה אגוזים, ובאופן מפתיע, בכמה פירות. למרות שהם בשפע בכמה אגוזים, הם לא עושים את זה בכמות מספקת ולכן, אלה בין תוספי המזון הנדרשים עבור טבעונים הם אלה לחפש.

עכשיו, מה הם הדברים שנכללים בתוספי המזון המומלצים שמכוונים לצמחונים? הראשון ברשימה הוא בוראז '. אצות הים האלה ידועות לצמחונים בעודן עוזרות להפחית לחץ. לחץ עלול להוביל לבעיות בריאות רבות, כולל מחלות לב. אצות הראו להפחית את רמת המתח ביותר מחצי. זהו גם אחד הירקות הבודדים המכילים חומצות שומן חיוניות, במיוחד המשרד להגנת הסביבה ו-DHA, אשר מועילים במיוחד לאנשים הסובלים מדיכאון כרוני.

שעועית, כולל שעועית, חומוס ושעועית, הם גם תוספי מזון מומלצים. כל הירקות האלה עשירים בחלבון, ברזל והוויטמינים A, C ו E. ברזל מאוד חשוב לצמחונים כי הוא עוזר בצמיחת עצמות נכונה. זה גם עוזר לתקן נזקים ברקמות, במיוחד את זה שנגרם על ידי צריכת ברזל מוגזמת. ויטמינים C ו-E נדרשים ליצירת תאים ורקמות חדשים. הגוף זקוק גם לוויטמינים האלה כדי לייצר אנרגיה. זו הסיבה שאנשים שחסרים להם מתייחסים אליהם כאל בעלי חילוף חומרים איטי או לקוי.

מאכלים אחרים שמומלץ לקחת בצורת תוסף תזונתי הם אלה העשירים באבץ, כגון אגוזים וזרעים, וכן סוגים מסוימים של מאכלי ים. אבץ ממלא תפקיד חיוני בוויסות רמות ההורמונים, ולכן מחסור עלול לגרום לבעיות. אצות הן חומר מזין נוסף הדרוש למחזור דם בריא, וזו אחת הסיבות לכך שתפריט אצות נעשה כה פופולרי בשנים האחרונות. למעשה, יש צמחונים שאפילו נמנעים מבשר אדום בשל מחסור באבץ.

אחד נוסף ברשימת תוספי המזון המומלצים הוא אלה העשירים בוויטמין A, המכונה גם רטינול, הכולל מיץ תפוזים, מלונים, כרוב וקיווי. חומר מזין זה מונע מעור יבש להוביל קמטים בטרם עת. הוא מגדיל את מספר התאים המוכתמים בקולגן, מה שעשוי להיות מועיל מאוד עבור אלה הסובלים מנזילת עור הקשורים לגיל. מחקרים אחדים הראו שמנה יומית של מיץ גזר תפחית משמעותית את רמות חומצת השתן בדם.

אבל בעוד שתזונה בריאה של פירות וירקות חשובה מאוד, חשוב גם להבטיח שלא נצרוך יותר מדי תוספים. רוב התוספים המומלצים הם ויטמינים ומינרלים. חשוב שלא נעלה על הצריכה היומית המומלצת. יש מזונות המכילים יותר מדי מינרלים מסוימים ויכולים להיות רעילים. צריכת כמות גבוהה של רטינול, סוג של ויטמין A, עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות. הוא מצוי בתפוחי אדמה מתוקים, תפוחי אדמה מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, מתוקים, סלק ופולי סויה. צריכת יתר יכולה להוביל לדימום או הפרעה בקרישת דם.

ישנם ויטמינים ומינרלים שאינם נחשבים לתוספי מזון, אך ממלאים תפקיד חשוב בבריאותנו. ויטמינים C, E ו-B, למשל, הם נוגדי חמצון שאינם מזינים. הם מגנים על הדנ "א מפני נזק. חומרים מזינים מיוחדים המצויים באומגה 3 מסיס שומן המצוי בשמן דגים מגנים על קרומי התא מפני נזקי חמצון. זהו מנגנון אחד שיכול להוביל לסרטן. זרעי פשתן מכילים חומצות אמינו מיוחדות המגבירות את הפעילות של נוגדי החמצון בגוף, מה שאומר שהם יכולים להילחם ברדיקלים חופשיים ולכן להגן על הגוף ממחלות רבות.

ישנן ראיות המצביעות על כך שצריכת תוספי מזון מסוימים עשויה להועיל. מאמינים שחומצות אמינו מסוימות מגבירות את הספיגה של ויטמינים ומינרלים. לדוגמה, L-glutamine היא חומצת אמינו טבעית המשמשת את הגוף לריפוי פצעים ולגירוי המערכת החיסונית. מחקרים שנערכו לאחרונה הראו שלגלוטמין מסוגל להפחית את הסיכון לפתח מחלות עיניים ניווניות. זה יכול לשפר את הראייה ולהגדיל את מסת השריר.