מהו ציוד ריפוי בעיסוק לגיל השלישי?

ציוד לריפוי בעיסוק לגיל השלישי

מרפאים בעיסוק יכולים לסייע לאלה החיים עם מצבים בריאותיים שונים כדי להפיק את המרב מחייהם. זה יכול להיות כרוך לעזור למישהו לחזור לעבודה או להמשיך לעשות פעילויות שהם נהנים.

מרפאים בעיסוק יכולים להיות משאבים שלא יסולא בפז אם אתם זקוקים להליכות למרחקים ארוכים יותר, נאבקים במשימות מסוימות או פשוט רוצים הדרכה בעת קבלת החלטות. מרפא בעיסוק עשוי להציע ציוד או אסטרטגיות שיסייעו.

איזה ציוד ריפוי בעיסוק ניתן לספק?

קשישים נאבקים לעיתים קרובות בניהול האתגרים הקשורים לגיל העמידה, אך עם מרפאים בעיסוק לצידם הם יכולים לשמור על עצמאות ואיכות חיים. אנשי מקצוע אלה מבטיחים כי יקירכם בטוח לנווט בביתם בבטחה תוך כדי עיסוק בפעילויות שהם אוהבים.

אם יקירכם נאבק לנעול נעליים וגרביים או מתקשה להתמקד בעת לימוד חומר חדש, מרפא בעיסוק יכול ליצור אסטרטגיות שיסייעו להם. הם עשויים גם ללמד דרכים חלופיות לביצוע משימות יומיומיות או כיצד למצוא ציוד שהופך את החיים לפשוטים יותר עבורם.

מרפאים בעיסוק משתמשים במכשירים כמו הליכונים מתגלגלים כדי לסייע לאנשים עם מוגבלות ומצבים רפואיים ללמוד ללכת שוב. מכשירים אלה יכולים להועיל לאנשים בכל הגילאים המתאוששים מפציעות או שיש להם מצבים פיזיים או קוגניטיביים הפוגעים ביכולת ההליכה.

מאמני הליכה הם כלי נוסף המומלץ על ידי מרפאים בעיסוק, המסייעים לתמוך ולייצב חולים במהלך תהליך הלמידה מחדש שלהם להליכה. מוצרים אלה מונעים התכווצויות כיפוף, משפרים את שיווי המשקל והיציבה, מחזקים את טונוס השרירים ומגבירים את זיכרון השרירים.

מטפלים יכולים גם להמליץ על ציוד אדפטיבי שיאפשר לאהובכם להישאר בטוחים ועצמאיים בבתיהם, כמו כסאות גלגלים או מכשירי בטיחות בחדר האמבטיה. זה יהיה תלוי בצרכים וביכולות הבריאותיות האישיות שלהם; לדוגמה, זה יכול לכלול כסאות גלגלים או מכשירי בטיחות לאמבטיה.

באילו כלים משתמשים עוזרי ריפוי בעיסוק?

עוזרי ריפוי בעיסוק משתמשים בציוד שונה כדי לסייע למטופליהם בבניית, התאוששות ושיפור הכישורים הדרושים לחיים ולעבודה עצמאיים. הטיפול יכול להתקיים במשרדי המטפל, בבתי החולים או במתקני הסיעוד שלהם.

מרפאים בעיסוק מציעים גם שירותי טיפול ביתי לאנשים עם מוגבלות פיזית או קוגניטיבית, כולל אנשים החיים עם שיתוק מוחי, הפרעת ספקטרום אוטיזם, סקלרוזיס מרובה, הפרעת עיבוד חושי ובעיות צפיפות עצם. עובדים אלה עובדים לצד אנשים אלה כדי לקדם עצמאות בפעילויות היומיומיות לחולים הסובלים משיתוק מוחי, הפרעת ספקטרום האוטיזם, הפרעת עיבוד חושי של סקלרוזיס מרובה או בעיות צפיפות עצם.

מרפאים בעיסוק עשויים לעזור לאנשים הסובלים מדיכאון או חרדה לנהל את הסימפטומים שלהם ולבסס התנהגויות בריאות, כולל משימות כמו אכילה, רחצה והלבשה.

מרפא בעיסוק יכול גם לספק עזרה בתנועה מוטורית עדינה או בתנועה מוטורית גסה באמצעות מכשירים אדפטיביים המותאמים לצרכים הספציפיים של המטופל שלהם, כגון אחיזות עט המחליקות על כלי כתיבה או כלים שנועדו לתפוס חפצים – בנוסף להולכי רגל על גלגלים.

מרפאים בעיסוק בדרך כלל משתמשים במסגרות תמיכה בעמידה כדי לסייע לאלה המתקשים לעמוד ממצב ישיבה, כמו גם מכשירים לשבת לעמוד עבור אלה שאינם מסוגלים לעמוד בעצמם. מכשירי ישיבה לעמוד מספקים מבנה לעלייה מתנוחות ישיבה מבלי ליפול לאחור בהליכה ומועילים גם במקרים של נפילות לאחור בהליכה.

באילו כלים פיזיים משתמשים המטפלים?

מרפאים בעיסוק עובדים עם אנשים בכל הגילאים ומשתמשים בכלים פיזיים שונים בפרקטיקות שלהם. השימוש בהם תלוי במטרות של כל מטופל ובמה ניתן לנהל פיזית עם או בלי איידס.

עזרי ניידות כמו הליכונים ורולטורים הם בין המכשירים המסייעים המומלצים ביותר המומלצים על ידי מרפאים בעיסוק. מכשירי ניידות אלה מסייעים לאלה החיים עם מוגבלויות כגון שיתוק מוחי או פציעות חוט השדרה לנוע בבטחה ללא סיוע תוך שמירה על איזון באופן עצמאי.

מרפאים בעיסוק משתמשים בכלי עזר נוסף המתאים לעדה בפרקטיקות שלהם: מוטות אחיזה. מוטות אחיזה ממוקמים בדרך כלל בחדרי אמבטיה, דוכני מקלחת ובמקומות אחרים בהם חולים עשויים להזדקק לתמיכה באחיזה בעמידה מתנוחות ישיבה או בהליכה על פני משטחים רטובים.

ברים לתפוס יכול גם לעזור לאנשים הזקוקים לסיוע להחזיק חפצים כגון כוסות מים או רקמות בבטחה ולשמור על שיווי המשקל שלהם, אשר יכול להיות חשוב במיוחד עבור אלה הסובלים מדלקת פרקים או תנאים מגבילים אחרים.

לוחות חושיים או כריות הם כלי נוסף המשמש מטפלים כדי לסייע לילדים ומבוגרים בניהול רמות לחץ בתקופות של גירוי יתר. זמין בצורות ובגדלים שונים, כמה רפידות חושי אפילו תכונה מרקם עבור הקלה חושית נוספת.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://www.thirdage.co.il/product-category/fitness-equipment-and-rehabilitation/%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%93-%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A7/